dimecres, 30 de novembre del 2016

La llengua i les TIC

Hola!

Hui comentaré un poc el treball que he fet al llarg d’aquesta setmana a l’assignatura de TIC i TILC. Primerament, he conegut una altra eina TIC: Voki. Un recurs dinàmic i atractiu que pot ajudar-nos en la nostra llavor educativa. Es tracta d’una aplicació on pots escriure el missatge que vulgues per a què l’avatar el reproduïsca. Pots veure el meu fent clic a la imatge.

Fes clic ací

També, he aprés a utilitzar altres recursos a Internet relacionats amb el català. Com és el cas dels diccionaris i de les enciclopèdies. Per aprendre aquest objectiu havíem de fer la següent tasca: trobar el significat de dues paraules relacionada amb la nostra especialitat i fer la recerca utilitzant diferents diccionaris i enciclopèdies. Les paraules que jo vaig seleccionar va ser “costumisme” i “Ausiàs March”.  Per altra banda, els diccionaris i enciclopèdies que vaig usar van ser ells que cite a continuació:

DIEC (Diccionari de l'Institut d'Estudis Catalans)

Diccionari català-valencià-balear d’A. M. Alcover i F. de B. Moll






Cal destacar que la meua opció preferida pel que fa a l’apartat de diccionaris, va ser l’OPTIMOT, ja que el veig el més complet de tots, ja que pots comparar definicions i així, contrastar informació. Pel que fa a les enciclopèdies, com que vaig cursar Filologia, crec que l'Enciclopèdia Catalana en línia és la més útil per al meu treball com a docent.


Per altra banda, a més a més, vaig llegir 10 raons perquè els productes digitals parlin català. Vaig trobar l'article molt interessant, positiu i il·luminador perquè ens demostra que el català és una llengua que té poder, és tinguda en compte i es respecta. De la mateixa forma, vaig llegir Com es regula la comunicació interpersonal a Internet? La ‘netiqueta’, de Marta Torres i Vilatarsana. Considere que de la mateixa forma que hi ha regles per a regular la comunicació escrita i oral fora de l’àmbit tecnològic, ara, en plena era tecnològica és més que necessari aprendre a comunicar-nos correctament a un espai com és la Xarxa. Per ajudar-nos tenim les anomenades “netiquetes”. Un d’ells és la correcta utilització d’emoticones, és a dir, símbols gràfics que expressen estats d’ànim, com per exemple, el més conegut: :)  

Extret de: Live Manual

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada