dimecres, 14 de desembre del 2016

TILC: Comunicació a Internet

      Hola a tots,


     A aquesta entrada escriuré sobre el que he fet durant aquests dies a l'assignatura de TIC i TILC. Primerament, he aprés un poc més sobre les xarxes socials i sobre l'ús d'aquestes a l'àmbit educatiu, social i personal. Per a entendre-ho millor he vist un vídeo titulat Social Networking in Plain English (les xarxes socials traduït a anglés bàsic). Es pot veure en català també. Gràcies al vídeo he pogut entendre millor com funcionen les xarxes socials i com ens ajuden a comunicar-nos amb gent que no coneixem i d'altres parts del món. També, m'ajudat molt la classificació dels tipus de xarxes, ja que ets classifica les xarxes segons la seua jerarquia (horitzontals i verticals) i a més, segons la plataforma on s'allotgen (pures, associades a plataformes i associades a aplicacions).


     A més a més, he pogut reflexionar sobre els avantatges i desavantatges de les xarxes socials, tant de forma personal com de forma social al fòrum obert del tema. Des d'ací, agraïsc als companys la seua aportació. L'ultime aspecte que he vist en aquest tema, i el meu favorit, és l'aplicació d'aquestes xarxes a l'espai educatiu.  Sobre aquest tema, afegir que també he hagut de parlar de les meues aplicacions preferides. Crec que ha sigut un debat molt productiu i del que he aprés noves eines però també igual d'important és que he reflexionat sobre aquest tema amb persones amb diferents punts de vista al meu. Fet del qual sempre pots aprendre.

     També, vull compartir que una xarxa social que no coneixia i que m'ha aparegut molt interessant ha sigut Schoology. Ja coneixia ClassDojo i Edmodo però no aquesta. Schoology (que és gratuïta) és molt similars a les anteriors esmentades. És una eina que com a docent et permet crear i mantendre debats amb tots els alumnes de la classe, pujar materials, fer exàmens en línia, posar notes i escriure comentaris i correccions.



     Pel que respecta a la creació d'una proposta utilitzant una xarxa social, vull presentar com a exemple una activitat que vaig fer a classe d'Espanyol amb els meus alumnes utilitzant Edmodo. Per al dia de Tots Sants vam parlar de les diferents tradicions que tenim a la cultura hispana per a celebrar aquest dia. Per a il·lustrar-ho vam veure una presentació en Power Point sobre El Día de muertos a Mèxic. Després, vam escoltar una cançó que vaig pujar a la xarxa social Edmodo. També, posteriorment vaig fer a la xarxa un petit examen per a veure el nivell de comprensió dels meus alumnes.



Exemple: cançó

Exemple: examen

     A continuació, vull compartir la meua reflexió personal sobre la tecnologia mòbil. Com ja he dit abans a aquest blog (veure entrada Coneixements previs sobre TIC) pense que el Mobile- Learning és una metodologia a tenir en compte al nostre sistema educatiu. Considere que aquesta metodologia unida a l'E-Learning (aprenentatge a través d'Internet) pot produir experiències educatives positives i motivadores. Amb el Mobile- Learning i el ELearning podem estructurar i donar una classe en qualsevol lloc i moment. Personalment, he pogut comprovar de primera mà els seus beneficis. Una de les aplicacions que més m'agraden per a fomentar el Mobile- Learning és Kahoot! Amb aquesta eina puc avaluar els coneixements dels meus alumnes de forma divertida i eficaç. Pose com a exemple aquesta pregunta estreta d'uns dels meus exàmens per a alumnos d'Espanyol, nivell A1 del MCER.


Exemple: examen utilitzant Kahoot!

      L'última tasca de la setmana consistia a escriure un tweet al meu Twitter relacionat amb la temàtica d'aquest tema. Aci, pose els tweets fets al meu compte:




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada