divendres, 20 de gener del 2017

Maquinari TIC


     Hola a tots,

     Aquesta setmana, hem treballat el contingut de la maquinària. Aquest terme engloba tot tipus d'aparells, com per exemple: càmeres de vídeo, càmeres fotogràfiques, mòbils, ordinadors portàtils, tauletes tàctils o pissares digitals, entre altres. No obstant això, volem destacar dos objectes de la llista: la tauleta tàctil i la pissara digital. Per una banda, la primera té funcions paregudes a les d'un ordinador però és més petita i la seua capacitat és més limitada que la que ofereix un ordinador. Amb la tauleta podem consultar el nostre correu, contestar missatges, fer fotografies, veure vídeos però, el fet més important és que podem tenir nombroses aplicacions dissenyades amb finalitats educatives al palmell de la mà.



Extret de: Computer

     Per altra banda, la pissarra digital ens ofereix un nou món de possibilitat a l'hora d'ensenyar. Amb aquesta eina podem: corregir, visitar pàgines web, veure fotografies i obres d'art amb gran qualitat o fer exercicis de forma interactiva. Com es pot veure, és una eina molt útil i la qual està molt ben considerada a l'àmbit escolar. No obstant això, uns dels seus inconvenients és el preu. Aquest objecte té un cost molt elevat per a la majoria de centres escolars. Jo vaig tenir la possibilitat de treballar amb la pissarra digital i em va agradar molt. Crec que ens pot oferir la possibilitat de fer una millor labor educativa.



Extret de: Pisarra
       
    Autoreflexió sobre la metodologia i l'ús de les TIC a les aules
    
   Des del meu punt de vista, la tecnologia ens ofereix un molt bona eina però si es sap com utilitzar-la. Per a mi, tecnologia per si mateixa no és la solució als problemes que hi ha les nostres aules. També, cal tenir en compte la formació dels docents. Són ells, els qui, amb els seus coneixements, han d'escollir i elaborar la millor manera per a transmetre els continguts al seu alumnat. Per això, tenir l'última tecnologia a l'aula és sinònim d'un bon aprenentatge, sinó que cal fer una reflexió i una planificació de com usar aquest material per a aprofitar-ho intel·ligentment.
    

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada